söndag 16 januari 2011

Agilityträning

Imorse gick jag och Tiffy upp och möttes av att det snöat ca 5 cm under natten/morgonen. Vi skulle ju åka iväg på agilityträning men först blev det frukost till matte och sen sopa av bilen så det tog lite tid innan vi kom iväg. Väl iväg var det ruskigt halt så det var till att köra långsamt vilket i sin tur gjorde att vi kom dit lite sent men vad gjorde väl det när alla andra också var sena?
Även idag byggdes tre banor men idag utan balans och gunga. Vi ställde dock ut gungan så att jag skulle kunna tjuvträna på den eftersom Tiffy tyckte den var lite läskig förra gången. Lite läskig var den idag med men lite köttbullar gör susen. Om några veckor är jag övertygad om att det kommer gå hur bra som helst.
Idag var vi lite färre ekipage så vi blev bara tre i large-gruppen så vi hann med väldigt mycket utan att stressa. Tiffy är verkligen jätteduktig och det gick super bra när jag var rätt placerad i förhållande till det hinder jag ville att hon skulle ta. Med lite övning kan det bli riktigt bra. Nästa söndag är det träningstävling så då får vi se hur det går. Jag misstänker att det kommer bli svårare och längre banor än vi tränat på så det största problemet blir nog hur jag ska komma ihåg hindrens turordning.
Jag brukar passa på att träna platsliggning med Tiffy medan de andra hundarna kör och tog idag kort på hur fint hon ligger.
Ikväll har A & M varit här på middag. Det är länge sedan vi träffades så det var kul att de kunde komma.
Jag har ju glömt att berätta om Tiffys kvällsvana. När hon blir trött, vilket brukar vara runt 22, går hon upp på övervåningen och kommer inte ner igen utan vi får gå upp och öppna sovrumsdörren så att hon kan gå och lägga sig i sängen
Jag har under dagens lopp blivit väldigt förskyld så vi får se hur mag mår imorgon bitti när klockan ringer. Det är ju ingen höjdare att sitta på tåget och snyta sig hela tiden. Nu blir det Solsidan.
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så jättemycket för den goda maten och fikat.
De var så kul att träffas och skratta. Krya på dig .
Kram Anette