onsdag 11 februari 2009

Bilbesiktning, träning och massor av möss

Igår snabbtränade vi uppe på klubben. Vi började även då med några slalom (4 pinnar) och det gick ok. Fortsatte med linförighet, några lägganden och inkallning. Både raka, med ställande samt från liggande med ställande och läggande. Jag upplever att han är mer fokuserad nu och det känns lite som att det beror på att vi nu börjat träna regelbundet. Imorse var det dags att besikta bilen. Det känns som om det bara var några månader sedan senast men ett år går ju så fort. Under året har vi bytt ut en hel del delar och den GICK IGENOM UTAN EN ENDA ANMÄRKNING! Skönt. Nu är det ett år kvar tills nästa gång. När vi kom hem från jobbet fick killarna mat och jag tog mig i kragen och åkte och tränade. Eftersom det är så länge sedan så tränade jag halva kroppen. Tänkte att jag ska ta andra halvan imorgon. Normalt när vi åker iväg brukar vi sätta in Rudolf i buren men idag struntade jag i det. Skulle bli intressant att se om hela huset skulle vara rivet när jag kom tillbaka. Det var det inte. Skulle tro att killarna legat och sovit i väntan på att jag skulle komma hem igen. Nu kanske vi äntligen kan packa ihop buren som tar upp halva vardagsrummet. Efter min träning var det dags för Rudolfs träning. Idag ställde jag ut en ruta i trädgården och fortsatte träna från ca 1 meter. Oftast går han till en kon först men när det inte kommer något beröm letar han sig in i rutan och då blir det såklart massor med beröm! Jag avslutade med att skicka honom några gånger från ca 3 meter och även då letar han sig in i rutan. Vi fortsätter med träningen på detta. Så till det lite tråkigare. Pratade med en granne idag som berättade att de haft ca 20 döda möss i sitt elskåp när de kollade. Vi har ju haft möss i grunden och i väggarna men har inte kollat i elskåpet. Vi ska nog ta och kolla in det i helgen när det är ljust. Förhoppningsvis hittar inte vi några döingar där allarall. På återhörande!

Inga kommentarer: