torsdag 5 februari 2009

Nya planer och tävlingslydnadskurs

Så var man hemma från Oslo och det är jätteskönt. Det har blivit ett par kvällar med jobb sent och bara till hotellrummet för att sova innan man ska jobba igen. Jag har allafall hunnit fundera lite över min och Rudolfs tävlingssituation och planerat om lite. Vår tävlingsdebut kommer bli i Botkyrka den 5 april. Anledningen till detta är bla att vi inte tränat särskilt mycket den senaste tiden och jag vill vara helt säker (så säker som det går allafall) på att vi fixar ett 1:a pris på den tävlingen. Ikväll har vi börjat med att tränat lite hemma i trädgården i snöfallet. Vi började träna "rutan" så smått. Rudolf var jätteduktig och fick tänka till ordentligt. Jag stod ca 1 meter utanför rutan och flyttade mig efter varje skick. Efter det tränade vi lite fritt följ och då på att han inte ska gå för långt fram. Gjorde några lägganden och ställanden också. När vi kom in var Rudolf trött så han somnade som en stock i soffan. Nu gäller det bara att hålla i träningen och planera ordentligt. Igår fick både jag och Danne meddelande om att vi kommit med på Annica Allers tävlingslydnadskurs YIPPEY!!! Den börjar i mitten på mars och avslutas med en gemensam tävling på annan ort. Nu är det dags för lite mys innan vi ska sova. Kram Monica och Rudolf

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är utmanad, sjätte kortet från sjätte mappen! :)