söndag 15 februari 2009

Tromb, Atlas, Isor och Korax

Igår var vi till Kolmården och hälsade på hos vargarna. De har tre olika flockar man kan besöka och vi träffade den med 4 hanar, vilka är 9 år gamla. Vargarna var stora men faktiskt inte så stora som jag hade föreställt mig. Vi fick klappa dem och de pussade på oss. Det var intressant att se deras signaler och hur effektiva de är. De var ju som att se hundar men många gånger starkare och det var väldigt tydligt vilken rangordning de hade. Det var verkligen JÄTTEHÄFTIGT och vi tog över 600 foton. Som ni förstår tog det ett tag att gå igenom alla...här kommer några av dem. På vägen till vargarna passerade vi några kameler. Hmmm...vad är det för några som kommer? Jag tycker om dig... Yyyyylllll Ja ok. Jag ger mig... Får jag följa med dig hem? Jag kan verkligen rekommendera ett besök hos dem! När vi ändå var på Kolmården passade vi även på att gå in i deras Tropicarium. Helgen i övrigt har gått fort (precis som vanligt). Idag har Rudolf varit lös en hel del och sprungit omkring och busat med Gibson. Än så länge visar han inga tecken på att halta. Det var så härligt att se dem tillsammans och jag hoppas att det inte dröjer länge innan vi kan låta dem busa varje dag. På eftermiddagen var vi på klubben på ett välbesökt årsmöte. Dagens blogg avslutas med ett foto från vargarna såklart. /Monica

1 kommentar:

Anonym sa...

Häftigt!Jag va där och klappa på dom när jag gick på gymnaiset-hade delar av vår etologiutbildning nere på kolmården.Men jag tror det va 4ungar hanar då-så det kanske va samma vargar nu?Coolt!Vet att många tog med sig hårtussar från besöket!=oD