lördag 7 februari 2009

Skön lördag

Ibland går det inte som planerat. Igår klippte jag klorna på alla djuren och lyckades klippa Rudolfs ena klo för långt in. Det är helt otroligt vad det kan blöda mycket ur en liten klo. Idag var jag och Rudolf ute på morgonprommenad. Han fick vara lös hela tiden och skötte sig exemplariskt. Efter det var det dags för mig att åka till frisören medan Danne och Gibson var på jaktträning. Lille Rudolf fick stanna hemma själv med katterna under tiden. Det var en överlycklig Rudolf som välkomnade mig när jag kom hem igen. Vi åkte upp till klubben och tog en prommenad bakom bommen. Även den här prommenaden fick han vara lös hela tiden. Vid ett tillfälle var han väldigt intresserad av något i skogen men kom direkt tillbaks till mig när jag ropade. DUKTIG KILLE! Vi har inte tränat något i lydnadsväg idag men det blir säkert något litet inomhus innan kvällen är över. Ha en fortsatt härlig kväll! /M&R

Inga kommentarer: