måndag 9 februari 2009

Måndagsträning

Idag var vi upp till klubben och tränade. Det var evigheter sedan och tyvärr blev det bara jag från träningsgruppen för de andra hade fått förhinder. Vi började med lite slalom på agilityplan. Det har vi inte tränat särskilt mycket och det är framför allt väldigt länge sedan. Till en början fick Rudolf gå mellan två pinnar men ganska fort blev det 4 och till slut gick han genom hela slalomen. Efter det tränade vi framförgående (som vi inte heller gjort på länge) och han går fram så bra på kommandot. Än så länge har jag en leksak som morot och kommer nog få ha det ett tag till innan jag provar utan. Apporteringen tränade vi också och den gick fantastiskt bra. Även ställande och läggande var bra. Inte så bra som de kan vara men ändå bra. När vi tränat detta tyckte jag att det var dags för linförighet. Han brukar ju vara ganska taggad när man börjar med det och pipa massor men idag gick han SÅ bra och inga ljud. Vi tränade också inkallning, både rak och med ställande och även fjärrdirigering. Vi klämde även in platsliggning. Han låg väldigt bra trots att det var andra hundar på plan som gick omkring. Vi tränade oavbrutet (med lek emmellanåt såklart) i ca 1 timme och han var fokuserad hela tiden. Jag är så nöjd över Rudolf och vår träning idag! Trots att vi tränade så länge orkade han hela tiden. Om vi fortsätter så här fram till tävlingen ska det nog gå vägen. GLADA kvällshälsningar Monica & Rudolf

Inga kommentarer: