lördag 21 februari 2009

Lördag

Imorse var det dags för spårgruppens ridhusträning. Jag och Rudolf fick börja den här gången. Om vi ska vara med på appellen i maj börjar det bli dags att träna in budföringen. Den har vi inte provat på någon gång förut så jag var spänd på hur det skulle gå. Det gick faktiskt väldigt bra. Thomas stod som mottagare och de första gångerna var målet att få Rudolf att springa dit. Det var inga som helst problem för Thomas bjöd ju på godis! Sista gången fick han sätta sig fot och sedan springa tillbaka till mig igen. Efter det blev vi kommenderade i linförighet. Den gick riktigt bra. Vi avslutade med inkallning. Där måste jag få till att han inte använder mig som stoppkloss när han ska in till fotposition. Nu var det vila för Rudolf medan de andra fick träna. När det var vår tur igen började vi med budföring och då med Håkan som mottagare. Även den här gången gick det bra. Vi fortsatte med ett läggande som var väldigt bra, en apportering som gick bra och till sist tandvisning som även den gick bra. På eftermiddagen var killarna ensamma med husse medan jag var hem till en gammal gympakompis. De hade varit på långprommenad så de är trötta nu. Ha en trevlig kväll. Själv ska jag kolla på melodifestivalen. Kram från oss

Inga kommentarer: