tisdag 6 januari 2009

Nytt år...igen!

Hej alla läsare. Nu har åter ett år gått och jag undrar verkligen var det tagit vägen. För min del var jag borta nästan halva året så det kanske är därför det gått så fort? Under jul och nyår har vi befunnit oss på nordligare breddgrader där det var snö och fantastiskt vackert väder, nämligen i Hallviken hos min mormor. Vi har tagit det lugnt och inte tränat något alls utan bara haft mysigt med långa promenader och bus i snön. Rudolf har sprungit lös och hoppat upp och ner på alla snödrivor han orkat med och det verkar som att benet klarar det. YIPPEY!! Jag har också knåpat på vår nya hemsida och jag känner mig väldigt nöjd. Nu har vi gått in i 2009 (om någon skulle missat det) så börjar det bli dags att sätta fart på träningen och sätta upp realistiska mål. Min plan är att vi ska debutera i lydnadsklass 1 i februari men vi får se hur det blir. Vi var uppe på klubben igår och idag och Rudolf är inte helt fokuserad på mig utan det är mycket intressantare med andra hundar och människor. Det är jag inte van vid så jag blev riktigt förvånad idag när han fullkomligen struntade i att jag ropade på honom. Ja ja, förhoppningsvis lägger sig det när vi börjar vara på klubben igen. Vi har ju inte varit där på flera veckor. Jag hoppas och tror (igen) att jag ska skriva i bloggen lite oftare än jag gjort förut. Det tar ju faktiskt inte särskilt lång tid om man gör det direkt... Jag vill också passa på att tacka Anette för hjälpen som kattvakt när vi varit borta. Det var guld värt. På återhörande! Kram Monica och Rudolf

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som ni haft en skön ledighet, härligt att rudolf kunnat få springa omkring och att det gått bra /C