onsdag 21 januari 2009

Tillfällig förändring eller för alltid??

Tänk....idag var det ljust (ja, det var allfall inte mörkt) när jag åkte från jobbet och då var klockan ändå över 16.00. Det märks att det går mot ljusare tider. SKÖNT! Imorgon är det 1 vecka sedan Gibson kastrerades och vårt liv är inte riktigt som innan. *Gibson äter upp maten både morgon och kväll varje dag. Det har han inte gjort sedan han var liten valp. När vi var borta över jul och nyår åt han ca 4 gånger på två veckor... *Gibson kommer och lägger huvudet i mitt knä och vill bli kliad. Det har aldrig hänt någon gång förut. Det kan ju bero på att han ligger i bur ganska mycket (och husse är borta) men jag hoppas inte. *Gibson är glad hela tiden, både på promenader och inne. Det kan ju också ha något med buren att göra... Om dessa förändringar kommer kvarså återstår att se men jag hoppas det. En sak som säkerligen kommer vara kvar är matglädjen. Den tror jag inte har med buren att göra... ********************************************************************** Igår anmälde jag oss till vår första tävling eftersom vi inte kom med i Botkyrka. Det blir söndagen den 15 februari så vi har en vecka extra att träna på. Ikväll när Jag och Rudolf var på promenad fick han gå vid sidan väldigt mycket. Han var jätteduktig och tom när vi mötte två hundar hade han focus på mig och inväntade belöningen. Förhoppningsvis fick han koncentrera sig mycket så han blev lite trött i huvudet. Vi gick även lite fot och han gick fantastiskt bra i väntan på köttullen. När vi kom hem körde jag läggande, inkallning och ställande och samtliga gick väldigt bra. Måste bara få till det med störning och samtliga moment men det ska vi väl fixa på 4 veckor. Idag har jag anmält mig till en hundmassagekurs för husbehov. Det blir bra att lära sig massera killarna så att de kan få det lite skönt då och då. ************************************************************************* Det här är Rudolfs bror Troy. Visst ser han stor ut. Enligt hans matte väger han ca 25 kg. Det gör Rudolf också men Troy ser mycket större ut. Måste vara hans päls... Kram M & R & G

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!

Ja man har ju blivit en sån där bloggare nu, men hur regelbundet det blir får man se. ;)
Tack i efterhand för det jättefina julkortet förresten, jag såg det inte förrän långt efter jul och glömde sen svara tyvärr...
Ha det bra så länge, vi ses på klubben någon dag! :)

Maria.