söndag 18 januari 2009

Söndag eftermiddag - kväll

Eftermiddagen har varit lugn. Jag har mest kollat vilka aussie-kennlar som kan vara intressanta om Rudolf skulle börja halta på vänster ben (hoppas verkligen att det inte händer). Tog ut Gibson på promenad för at lufta honom lite. Han markerar inte lika mycket som förut men det kanske beror på något annat än kastreringen? På kvällskvisten ramlade (äntligen) tampongen bort och såret ser jättefint ut. Skönt! Rudolf behövde också lite luftning så honom tog jag ut i trädgården och tränade lite. Jag började baklängeskedja lydnadsmomenten i klass 1. Detta för att lära honom att när sista momentet är avklarat kommer GODIS! Ska bli kul att se om jag får till det. Idag blev det alltså apportering med efterföljande godis (eftersom jag kommer hoppa över hoppet) och sedan ställande och apportering med efterföljande godis. Fortsättning följer....

Inga kommentarer: