söndag 11 januari 2009

En helg går så fort...

I fredags kväll var jag, Danne, Anette och Magnus och bowlade. I två av de fyra serierna vi spelade fick jag över 100 poäng...det händer nästan aldrig. Himlars vad bra jag var! :-) Det var jätteskoj och trevligt så jag hoppas vi gör det snart igen. *********************************************************************
I lördags var jag på introduktion på styrketräningsmaskiner så nu ska här börja tränas. Jag gjorde inte mycket men träningsvärk fick jag allafall. Nu gäller det bara att planera in när och vad jag ska träna så att det blir av.
*********************************************************************
Idag åkte jag och Rudolf upp till klubben för att köra igenom lydnadsklass 1 tävlingsmässigt. Det gick sådär.
Även Anette och Camilla körde igenom men de ska ju tävla i klass 3. För Anette och Dido gick det riktigt bra. Kayo var lite väl taggad idag men det kommer gå bra när hon lugnar sig lite.
Platsliggningen nosade han lite på men i övrigt låg han väldigt lugnt.
Tandvisningen gäller det att jag får han att sitta stilla för han ville gärna hälsa på tävlingsledaren (Tage).
Linförigheten var han inte alls med till en början. Efter att jag sagt till honom gick han riktigt bra.
Läggande under gång gick bra. Han lade sig fort men åt lite snö.
Inkallningen var helt ok. Bra fart men jag hjälpte honom med ett fot.
Ställande under gång gick inte alls. Först lade han sig och sen gick han med. Efter mycket om och men fick vi till ett ok.
Apporteringen gick jättebra men det var inga 5 sekunder.
Hoppet gjorde vi inte av förklarliga skäl. Däremot provade jag det efteråt på lägsta höjden och det gick bra. Han kan momentet så det är bara höjden vi måste träna in.
Idag var en test för att se hur långt vi har kommit. Han fick inget godis alls under tiden (precis som på tävling) så det var intressant att se hur mycket det betyder att belöna i/mellan momenten. När det inte bjöds på godis så fanns det ju snö som gick att äta. Suck!
Jag vet ju att han kan göra uppåt 10 på samtliga moment så nu gäller det bara att få han att förstå att godiset kommer när vi är klara. Hoppas han kommer på det fort för snart är det tävling.
Tack Tage för hjälpen!
Kram
Monica & Rudolf

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktiga ni är! Rudolf kommer nog snart på att godiset kommer lite senare, de blir mer och mer uthålliga de små liven.
Diva är också helt hopplös på snö och gräs med för den delen, när hon börjar bli lite trött i huvudet så äter hon /C