onsdag 28 januari 2009

Nu ska dom dö

Kan det finnas någon leksak som är Rudolf-tålig? Man undrar ju. Jag har försökt med allt möjligt men...allt han får biter han sönder på ca 5 minuter. Om någon därute har ett förslag så tar jag tacksamt emot det. Nu till nåt roligare...eller kanske inte... Idag har jag jobbat hemma eftersom det skulle komma hem en musutrotare (ja ingen katt för det har vi ju själva och om ni tänkte på något annan så glöm det). Vi har nämligen fått möss i husgrunden och de har börjat äta på isoleringen runt vattenrören så det är inte så skoj. :-( Innan han (musutrotaren) kom passade jag på att kolla ovanför fläkten. Där hade vi möss för ett par år sedan och visst hade de varit där även nu. Sanningen är nog att vi har dem i hela huset. MEN INTE SÅ LÄNGE TILL! Nu har vi fått massor med gift så jag hoppas att de snart är borta. Risken är dock att de dör inne i huset och då kan det lukta riktigt illa i 7-10 dagar men det är ju bättre än en pool i grunden. Ikväll kommer husse hem igen så jag tror det blir en glad Gibson...Rudolf är ju glad hela tiden. /M

1 kommentar:

Anonym sa...

Minus dödar oxå gärna leksaker. De enda som håller är såna i latex som är ganska mjuka. Han fick en brölande gris i julklapp, den är fortfarande hel!!! De får inte ha för mkt utstickande delar som är lätta att gnaga på ;)