söndag 25 januari 2009

Spårsöndag

Igår kväll var jag och träffade mina gamla gymnastik kompisar. Några av dem har jag inte träffat på flera år så det var jätteskoj och kändes nästan som igår. Senast vi tävlade ihop var 1993, hua...det måste betyda att man blivit äldre...mycket äldre.. Idag var jag och Rudolf iväg och spårade med "Dannes" spårgrupp. Jag gick ett ca 200 meter långt spår till honom med två apporter + slut och två vinklar. I vanlig ordning vimsade jag omkring och fick gå tillbaka en bit för att kunna komma vidare i spåret. Efter ca 50 minuter släppte jag på Rudolf. Han spårade bra men gjorde avvikare flera gånger för att markera. De första två apporterna kom han in med fint men slutapporten nosade han på utan att plocka upp. Det bådar ju dock gott inför framtiden eftersom vi inte har spårat på evigheter och vi fick med alla apporterna in. Nu ligger han och sover så gott medan husse och Gibson är på skjutbanan. Kanske man ska passa på att ta sig en liten lur själv också. M & R

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det roligt att spåra! Men hallå det är väl inte konstigt med några avvikare om du vimsat omkring....skämt åsido det blir säkert bra vart efter träningen kommer igång, träna apporterna på sidan om /C

Anonym sa...

Vad ni är duktiga med hundträningen, spännande med tävlig snart... Hunter har varit lite av en favorit ända sedan han föddes, barnen vill ABSOLUT behålla honom. Tornado har fått sitt namn pga att han är klart vildast (just nu iallafall, det kan ju ändras framöver)
Ha det bra !
/C&D