måndag 12 januari 2009

Måndagsträning

Ikväll var det dags för vår träningsgrupp att ha första träningen för året. De flesta av oss har legat lågt under jul och nyår så nu är det dags att sätta fart. Nu när det blivit varmgrader har snön försvunnit och apellplanen var ganska blöt och lerig men vi gav oss på en platsliggning ändå. Danne ställde upp som tävlingsledare, tack för det. Alla fyra låg jättebra hela tiden ut tróts att både Annica och Anette var på planen och tränade. Duktiga hundar vi har. Med Rudolf tränade jag mest kontakt. Igår var han ju så ofokuserad men idag gick det väldigt bra. Lite mer träning så kommer det gå hur bra som helst. På kvällspromenaden fick jag för mig att jogga lite (väldigt lite). Det har vi inte gjort på länge och Rudolf verkade gilla det förutom att det gick för sakta så han försökte öka farten hela tiden. Pust! Det är bara att inse...jag måste få upp konditionen så kan jag och sötnosen gå ut och springa i vår och sommar och innan det ska vi ju på utställning så då gäller det att jag har tränat. /M & R

Inga kommentarer: