torsdag 26 april 2012

Ikväll igen...

Ikväll skulle jag lagt ett spår till Micke och Emil men Micke var sjuk så det slapp jag. Jag hade ju tänkt lägga spårstarter till Rudolf och det gjorde jag minsann. Tre stycken blev det (eller mer som korta spår). I det första hade jag en slutapport + kattmat, de två andra hade en apport, slutapport och kattmat.

Regnet öste ner både när jag gick ut spåren och när vi sen spårade men åååå vad duktig Rudolf var. Idag var det jättebra spårning och det var bara två gånger (på tre spår) som han kollade av lite runt omkring annars gick han nästan helt i spårkärnan. Han plockade också upp alla pinnar och kom in med och då blev det kamp utan dess like. När vi slutat kampa tog han upp spåret bra igen. Vi kanske kan ta oss runt spåret på tävlingen ändå.

När vi spårat klart åkte jag till klubben där jag stämt träff med Camilla. Hon höll redan på att träna och behövde ingen hjälp med något så när hon var klar fick hon hjälpa mig med kommendering. Rudolf är ju en liten tjuvare så vi ska lägga mycket träning på det fram till tävlingen. Tack för hjälpen Camilla!

Imorgon ska jag till klubben igen för att fixa inför tävlingarna på lördag så det blir nog lite träning även då (fast om det regnar tror jag att jag hoppar över det).

Kram

Inga kommentarer: