tisdag 10 april 2012

Tiffy

Tiffy har sedan i torsdags varit dålig i magen och under lördag och söndag har hon endast fått äta ris. Detta har inte hjälpt så nu har hon inte fått mat sedan i söndags em.

Imorse var hon riktigt dålig då hon inte vill dricka vatten så jag har tvingat i henne vätskeersättning och inte lyckats få i henne tillräckligt. Jag var helt säker på att jag skulle behöva åka till veterinären med henne så att hon skulle få dropp.  Jag tyckte lite synd om henne och gav henne lite ris och sedan blev hon väldigt mycket piggare. Åkte dock till veterinären ändå men enbart för att köpa dietfoder som hon sen fått en matsked av varannan timme sedan kl. 12. Hon har blivit bättre och bättre så nu är hon nästan som vanligt. Hoppas att magen är ok och att jag inte behöver gå ut så många gånger inatt. Nu är det snart dags för den sista maten för dagen och jag är övertygad om att hon kommer äta upp även den.

Kram

PS. Lilla Saga växer så det knakar. I fredags vägde hon hela 12.1 kg så snart har hon passerat Tiffy som väger runt 15 kg. Om någon vecka har hon även växt om henne för nu är det inte så stor skillnad på dem längre. I helgen myste de också ihop.

1 kommentar:

Camilla R sa...

Härligt att få läsa så mycket nytt här! Men så skönt att Tiffy är bättre nu. Ser så gulligt ut då de ligger i tillsammans så där och vilar. Här är hägrar halsont och huvudvärk! Blir hemma från jobbet även i morgon. / Kram Camilla R