torsdag 26 april 2012

Träning i regn

I tisdags var jag i Danmark på möte hela dagen Åkte hemifrån kl. 04,30 och kom hem igen 21,15 så det blev en lång dag . Den kunde dock blivit längre då vi var väldigt nära att missa planet hem. Trots att gaten var stängd när vi kom dit fick vi komma med planet. Våra sittplatser var väldigt lång bak i planet så det var lite pinsamt att gå förbi alla människor som ju faktiskt satt där och väntade på oss.

I går var det årets första onsdagsträning på klubben. Vädret var riktigt tråkigt med massor av regn men jag behövde träna platsliggning med skott så det var bara att åka dit. Vi var inte så många som trotsade vädret men en platsliggning med skott blev det allafall med 2 hundar. Rudolf låg väldigt lugnt och stilla under alla 5 minuterna, trots att att hunden bredvid satte sig ett par gånger.

Körde även en budföring med okänd figurant som gick bra till figuranten men när hon skickade honom vände han tillbaks efter ett par steg. Hon sa att han varit väldigt intresserad av hennes hand så jag gissar att han helt plötsligt kom på att han inte fått något godis. Mer att träna på alltså. Nu måste jag nog göra en lista så att jag inte glömmer bort alla småsaker.

Tiffy fick ligga en platsliggning utan skott tillsammans med 2 andra hundar. Hon låg jättebra hela tiden. Tränade också på tandvisning som gick ok. Något som var tydligt är att vi måste träna tandvisning med många olika människor. De i träningsgruppen är hon van vid nu så där har hon inget problem att sitta stilla men nu när det var andra människor vill hon gärna hälsa på dem. Mer träning där alltså om jag vill ha en 10 på momentet.

Senare på kvällen märkte vi att Saga nu tappat två av sina huggtänder så det dröjer nog inte så länge innan de andra två också är borta. Ska bli skönt att slippa få krokodilbett varje dag.

Ikväll ska jag lägga spår till Micke och Emil och så ska jag passa på att lägga några spårstarter till Rudolf så att vi kanske har någon chans att komma runt på tävlingen. Efter spåret blir det lydnadsträning med spårgruppen, eller kanske vi avslutar med spåren.

/Monica

Inga kommentarer: