måndag 23 april 2012

Mera träning

Oj oj, nu har det gått en vecka sedan jag senast skrev något här. Mycket hundträning har det varit.

På onsdagen var det medlemsmöte på klubben så då blev det väldigt kort träning innan.

I torsdags var det träningstävling för brukslydnaden och vi tävlade i lägre klass. Rudolf gick så himla bra (förutom några småsaker som tjuvstarter). Krypet var jättefint men hade det varit tävling hade betyget nog blivit 0 eftersom jag under hela krypet sa "ligg-kryp-ligg-kryp". Snyggt var det allfall!

På fredagskvällen var jag och Pia på klubben och fixade iordning inför lördagens spårtävlingar där vi var tävlingssekreterare.

Lördagen tillbringade jag mestadels på klubben. Medan de tävlande var ute i skogen passade jag på att köra lite lydnad med både Tiffy och Rudolf och agility med Tiffy. Det gick rätt bra. När tävlingarna var slut körde vi lite uppletande som inte gick riktigt lika bra.

Söndagen började med agilitytävling i Knivsta men först skulle jag hitta dit. Det började med att jag glömde vägbeskrivningen hemma så jag fick åka tillbaks och hämta den. Nästa fel blev när jag åkte till Brukshundklubben istället för till ridhuset. Tur att jag åkte i god tid.

Tävlingen gick bra. Vi nollade både agilityloppet och hopploppet. I agilityloppet delades det ut 8 pinnar och vi kom 10 så det var lite tråkigt. Även i hoppklassen delades det ut 8 pinnar och där hade vi lite bättre tur och om just 8. Därmed har vi våra tre pinnar som behövs för att få flytta upp en klass.

Efter tävlingen åkte jag hemåt och direkt till skogen där jag mötte upp Micke och Camilla för att spåra. Camilla gick ett spår till Rudolf och som han spårade....men inte efter Camilla. :-( Vi som är anmälda till tävling i början av maj. Hmmmm...

Ikväll träffades jag och Micke vid Fjättern där han lagt ett spår till oss. Idag gick det mycket bättre men jag måste träna mycket på spårstarter då det verkar som att han inte förstår vad han ska göra alt vilket spår han ska spåra. På torsdag ska jag lägga ett till Micke så nu måste jag klura ut var jag ska lägga det.

När vi kom hem provade jag på ett kryp och OJ OJ OJ vad fint det var och endast med ett kommando. Hoppas det håller i sig till tävlingen men först måste vi ju klara spåret.

Imorgon blir det en låååååång dag då jag ska till Köpenhamn. Flyget går 06,50 så jag planerar att åka hemifrån 04.30 för att landa igen på Arlanda 20.15. Hoppas att det inte är några förseningar.

På onsdag blir det platsliggning på klubben och lite agility innan det blir onsdagsmys med Dannes syster som ska sova hos oss en natt.

I nästa inlägg ska jag försöka få med några foton för det är ju så mycket trevligare och roligare.

Kram

1 kommentar:

Camilla R sa...

Ikväll tog "latmasken" tag i mig så det blev ingen platsligning för vår del. Dels för att jag uppfattade det som att det inte var säkert att det skulle bli någon skotträning men också för att det var så himla tråååkigt väder... Hoppas vi ses i morgon istället? / Kram Camilla R