tisdag 10 april 2012

Påskdagen - Annandag påsk

Påskdagen inleddes med agilityträning. Denna gången var det den sista i ridhuset så då samlades alla kl. 9. Då Tiffy fått diarre var jag inte säker på om vi skulle köra men konsulterade bästa Linda I och kom fram till att det inte var smittsamt och Tiffy var precis lika galen som vanligt. Träningen gick både bra och dåligt men det är ju på träningarna vi ska lära oss något. Hoppas jag kommer ihåg det under våren.

Efter träningen lastade vi alla grejer och körde dem till klubben så nu är alla hinder där igen.

När jag väl var på klubben passade jag på att träna lite med Rudolf innan jag åkte hem och åt lunch.

På eftermiddagen åkte Danne iväg på prommis med Saga och Gibson men innan det såg det ut så här.


Sådan husse sådan hund!

Själv skulle jag vara hos Pia och Camilla kl. 16.00 för att gå igenom SBK Tävling eftersom jag och Pia ska vara TS på klubbens första tävling för året. På vägen dit la jag två spår till Rudolf med mat som slut. Genomgången gick bra och spåren gick fantastiskt bra. Liggtid blev ca 2 timmar och han gick inte ur spåret mer än en gång. Detta ska jag fortsätta med tills han kommer ihåg vad som förväntas av honom. Väl hemma igen blev det middag och soffhäng.

Annandag påsk var det planerad träning med träningsgruppen och då uppletande och lydnad. Dagen till ära blev det jag, Danne, Micke och Camilla och vi började med uppletande. Camilla och Orkan var först ut och gjorde bra ifrån sig. Näst på tur var Micke och Emil och även de var väldigt duktiga och sen var det min och Rudolfs tur. Vi har haft lite problem med att Rudolf inte förstår att det ligger mer än en sak där ute men idag var han bara såååå bra! De första två föremålen låg ganska när och hade inte alls min vittring. Efter två föremål brukar jag normalt sluta eftersom jag är nöjd över att han går ut en andra gång men idag skickade jag honom en gång till och tänk att han sprang längst ut och hämtade in ett föremål till! Bästa Rudolf och bästa Camilla som fotade oss!





Efter uppletandet tog vi en fika i klubbstugan medan vi planerade vad vi skulle träna för moment på plan. Vi bestämde oss även för att filma. Hu! Rudolf och jag blev kommenderade ff, apportering, framförgående med halt och rutan. Det gick sådär. Redan när vi går in på plan taggar Rudolf till och vill hela tiden springa till rutan. I fortsättningen när jag tränar ska jag alltid ha en ruta uppställd så att han lär sig att vara lugn även fast rutan är där. Det som gick bäst för oss var såklart rutan men även apporteringen gick bra.

/Monica


Inga kommentarer: