måndag 7 maj 2012

Mycket nu....

Förra lördagen var jag tävlingssekreterare på klubbens lydnadstävlingar. Det var många hemmaekipage som tävlade och roligast var det för Sandra som på sin första lydnadstävling får vinna med finfina 187 poäng. GRATTIS Sandra! Grattis också till er andra som tävlade och gjorde bra ifrån er.

Söndagen bjöd på en agilitytävling på Borkyrka BK. Ganska skönt att ha relativt nära för en gång skull. För oss gick det ganska bra. I agilityloppet diskade vi oss men i hopploppet fick vi med oss en pinne (den 4:e). Det var det sista hopploppet vi gjorde i klass 1 så det var lite extra kul!

På måndagen var jag ledig så på morgonen packade jag bilen och drog iväg till Kroksbo och två dagars vallning tillsammans med härliga människor. Vi hade sån tur att vi kunde valla på både får, anka och nöt. Det är ju här vallningstävlingen ska vara så det var skönt att få valla på rätt ställe och på de djur som är med på tävlingen.

För oss gick det bra och vi fick till några saker som Tiffy haft svårt för tidigare så det känns kul. Jag bestämde också att vi inte är redo att tävla på fåren än så för vår del blir det två runs på anka och ett på nöt.


Jag hoppas (men tror inte) att vi kommer bli godkända men det ska ändå bli kul att testa och då vet jag ju hur mycket vi måste förbättra oss tills nästa år. Jag tog lite foton som jag ännu inte hunnit kolla på men hoppas att några blev bra allfall.

Kram

Inga kommentarer: