tisdag 24 januari 2012

Söndagen

På väg till agilityträningen stannade jag till på klubben och vallade en uppletandekorridor till Rudolf. Efter vallning blev det lite rastning innan jag satte fast honom och gick ut i korridoren med tre föremål. Rudolf var peppad och hämtade snabbt in alla tre föremålen så lite verkar ha satt sig från i lördags. Jättekul! Passade på att köra lite lydnad också, ff där jag belönade efter väldigt få steg och hopp sitt hopp med tasstarget. Båda gick väldigt bra så jag kände mig väldigt nöjd. Rudolf däremot hade nog gärna gjort lite mer.

Agilityn gick inte alls så bra som det brukar göra. Tiffy kändes övertaggad och lyssnade inte så bra. Dessutom var det en ganska svår bana och vi kan ju inte ligga på topp jämt. Den 1 1/2 timme vi har gick väldigt fort och vi hann med mindre än vi gjort tidigare trots att gruppen blivit delad i 2. Förhoppningsvis kan vi utnyttja tiden bättre nästa gång.

Efter agilityn bar det av mot vallningen som gick väldigt bra. Det verkar som att Tiffy smält vad vi gjorde förra gången så vi kunde fortsätta där vi slutade. Nästa helg hinner vi också valla och sen blir det vallningsläger hos Peter Nilsson helgen efter. Ska bli jätteskoj!

Efter ett par mackor till lunch blev det en sväng runt åkern igen där det blev tokrace i snön. Resterande del av söndagen slappade vi.

Kram

Inga kommentarer: