onsdag 1 februari 2012

Helgen som gick

Lördagen började vi i skogen tillsammans med Åsa och Milou. Vi körde uppletande som gick sådär för samtliga hundar. Jag tror dock att vi kom på en plan som vi ska hålla oss till. Efter uppletandet tog vi en prommenad där hundarna sprang som galningar. Jag åkte sen vidare för att valla och det gick inte alls så himla bra (men man kan väl inte ligga på topp jämt)?

Efter vallningen bar det av till Nynäs för att köpa gardingrejer innan jag slutligen åkte hem och slängde i mig ett par mackor. Jag han pusta ut lite innan det var dags för duschen och sen vidare på 40-års kalas. Där hade vi det väldigt trevligt men efter några timmar åkte jag hem för att i möjligaste mån undvika att hundarna tuggat sönder något. Dagen till ära hade de skött sig så bra och inget bus begåtts.

Söndagen började med en sen frukost för att sedan åka vidare på agilityträning. Den här veckan gick den otroligt bra så jag var jättenöjd.

Efter agilityn mötte vi upp Åsa och Milou igen för uppletandeträning. Idag gick även det bättre så planen kanske fungerar. Vi avslutade med en härlig promenad igen.

Helgen avslutades hemmavid med gardinbyte och middagslagning.

/Monica

Inga kommentarer: