torsdag 12 januari 2012

Ganska lugnt

Här har det inte hänt så mycket de senaste dagarna. Vi har haft NEJ-träning för Rudolf tillsammans med Camilla och han är en lite "svårare nöt att knäcka". Vi jobbar vidare med den här hemma i området och det går framåt.

Lydnadsträning har vi inte gjort på länge men igår tränade jag lite kryp och 3:ans fjärrdirigering med Rudolf. Det går bra så nu måste jag börja ta bort lite hjälper. Tiffy fick träna lite apportering (både trä och metall) och det gick bra. Hon var inte alls lika skeptisk till metallen som hon tidigare varit. Detta har vi inte gjort på flera månader så för tillfället har vilan gjort sitt till.

Jag måste nu hitta tiden men framför allt lusten att göra en planering över vår träning framöver så att vi når de mål jag faktiskt satt upp. På lördag är det infomöte på klubben angående de nya reglerna så jag kanske får en kick av det.

/Monica

Inga kommentarer: