tisdag 3 januari 2012

Vilken bra start...

...jag haft på det nya året. Vädret jag vaknade till på nyårsdagen var -9 grader och blå himmel. Efter någon timme hade det dock blivit varmgrader men marken var fortfarande hård. Efter en lugn morgon packade jag, Rudolf och Tiffy in oss i bilen (medan Danne och Gibson sov vidare) och åkte till klubben. Det första jag gjorde var att valla en uppletandekorridor innan vi gick på en liten promenad.

När vi kom tillbaks fick hundarna titta på när jag försvann upp i skogen för att lägga ut föremål, två långt bak (en i vardera hörna) och två i mitten. Först ut blev Rudolf som var väldigt taggad. Han for iväg som en kanon och tvärnitade när han sprang förbi mitten och kände ett föremål. Snabbt var han tillbaks med det och jag skickade honom igen. Denna gång sprang han ut med samma härliga fart men fortsatte långt ut och kom snabbt in med även det föremålet.

Nu var det Tiffys tur och hon skötte sig väldigt bra hon med. Snabbt ut och lika snabbt in. Även hon fick hämta två föremål på raken. Då de fortfarande såg väldigt taggade ut så la jag ut två föremål till samtidigt som jag tog ner snitslarna. Även denna gång skötte de sig med bravur och belöningen blev att röja runt i skogen.

Efter en pannkakslunch åkte jag och Tiffy och vallade. Idag hade vi med oss Nonne och Osca som skulle få träffa får. Tiffy var riktigt duktig idag så det var jätteroligt. Osca visste nog inte riktigt vad hon skulle göra men intresset fanns där allafall.

Resten av em och kväll tillbringades i soffan där vi myste och jag försökte kurera mig.

Hoppas resten av året fortsätter lika bra.

God fortsättning på er alla!

/Monica

Inga kommentarer: