lördag 7 januari 2012

Mera träning

Natten till igår åkte Danne med Jimmy för att hämta hem deras valp. Det blev en nätt liten resa på 24 timmar ToR. Under tiden var jag hemma och aktiverade våra hundar.

Igår skulle vi kört uppletande men tiden och planerna ändrades så vi började med att åka till Alhagen för att gå en promenad i det härliga vädret innan vi träffades vid långsjön för att spåra. Det blev jag, Åsa F, Micke och Camilla som kom. Micke gick sitt egna spår till Emil men vi andra bytte med varandra.

Camilla gick ett spår till Rudolf som gick bra. Han tog tom vinklarna ganska bra idag så jag var nöjd och glad. Tror att det gick rätt bra för de andra också.

Efter spårträffen åkte jag till skjutbanan och tränade lite NEJ-träning med Rudolf. (Efter att jag haft det med Tiffy och ser såna resultat så är jag så peppad). De första övningarna gick bra men nu måste jag få träna med en annan hund. När vi gjort det klart tog vi en promenad bakom bommen innan vi åkte hem och åt lunch och myste.

Idag var det favorit i repris, dvs. spårning. Idag blev det jag, Danne, Håkan och Nonne. Danne gick Rudolfs spår och för första gången på länge var han väldigt intresserad av annat än spåret. Min gissning är att det inte är så himla kul att spåra matte eller husses spår utan att annat runt omkring då blir mycket roligare. Det ska bli intressant att se hur han gör nästa gång vi spårar någon annan.

Efter spårningen åkte jag och Tiffy och vallade. OJ så bra det gick idag! Några bilder blev det också eftersom Åsa K kom förbi och tittade.




Efter vallningen blev det pizzalunch hemma hos Jimmy & Helene för att hälsa på den nya valpen som var väldigt söt och tuff. Efter mat, gos och sällskap begav jag mig hemmåt för att se till våra hundar samt göra lite klubbarbete. Det är klart nu så nu blir det soffan resten av kvällen.

/Monica

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen det där med att det inte är så roligt/viktigt att spåra familjegådda spår. Orkan är likadan! Tråkigt att jag inte kan vara med i morgon... Vi får ta detta en annan gång, om jag inte hinner... / Kram från Camilla R