torsdag 19 januari 2012

Här händer inte mycket...

I söndags var det dags för agilityträning igen. Vi delade upp oss i två grupper och vi började med en "box-kombination". Jag hade aldrig hört talas om det men det är när hopphinder står som i en fyrkant. I det här fallet var det två fyrkanter (som en 8). Här kan man träna olika byten och vägar, allt precis som man själv vill. Det är ju väldigt synd att jag inte har någon fantasi när det gäller detta. Dock tränade vi lite på att ha en rak bana och det visade sig att två hopphinder gick bra för Tiffy att hoppa i rak linje men även fast jag sprang mot det tredje rakt fram valde hon att hoppa ett hinder som fanns till höger. Har vi kanske tränat för mycket på svängar? Tydligen är det ganska ofta raka linjer i klass 1 så vi ska nog träna lite mer på raksträckor.

I övrigt har det inte hänt så mycket, lite prommenader och ytterst lite träning har det blivit. Verkar som att jag har kommit in i en svacka som jag snart hoppas ta mig ut ur igen. Tror att de vore bra för alla då Rudolf börjat tugga trä på dagis. Kanske kan vara brist på hjärngympa? Jag måste också ta mig i kragen och göra någon sorts träningsplanering.

Julen har vi städat bort så när som på gardinerna som fortfarande hänger kvar. Vi är lite oense om vad vi ska sätta upp istället så de får väl hänga ett tag till.

Nu är det snart helg igen och jag hoppas på träning med träningsgruppen på lördag och på söndag blir det agility och vallning.

Kram
Monica

Inga kommentarer: