fredag 6 januari 2012

Uppletande och NEJ träning

Igår träffades jag och Camilla på klubben och körde uppletande. För vår del gick det ok, alltså inte alls lika bra som det gjorde förra gången. Jag är ändå nöjd då både Tiffy och Rudolf verkar börja förstå vad de är som ska göras.

Efter uppletandet hade jag och Tiffy NEJ-träning med Camilla. Tiffy är ju liten och söt och har alltför länge fått göra lite som hon vill. Vi har ju sedan länge konstaterat att hon inte är den lilla söta mesiga hunden som man kan tro och ett "bett i rumpan" betyder inget alls för henne så vi fick ta till en extern förstärkning i form av en stenfylld burk. Det svarade hon väldigt bra på så nu ska den där burken med när vi är på tur här hemma i området.

Jag testade redan igår kväll och döm om min förvåning när hon gick så fint bredvid och tom BAKOM. Det har aldrig hänt förut! Jag hoppas att det inte berodde på att hon var trött bara för TRÖTT är bara förnamnet, hon sov hela kvällen och natten. Ska bli kul att se hur hon beter sig idag.

TACK Camilla för hjälpen!

/Monica

1 kommentar:

Camilla R sa...

You go girl! Du jobbade jättebra med henne och jag tror nu att hon förtått att det är du som bestämmer nu. Och nu har hon också fått veta VAD som förväntas av henne då ni möter andra hundar. Jobba på! / Kram från Camilla R