onsdag 30 november 2011

Söndag 27/11

Söndagen började med att vi kom för sent till Ridhusträningen. Som tur var var det inte bara jag som missförstått samlingstiden.

Träningen idag gick ganska bra. Först tränade vi på den senaste "Annica-kombinationen" med byten av olika slag. Det gick bra men inte som planerat vid banvandringen men efter lite hjälp från Linda gick det som planerat...nästan allafall.

Vi bytte sedan bana och fick träna på en lååång, rolig och lite klurig bana, bl a låg tunneln under A-hindret och där får jag problem eftersom Tiffy i alla lägen vill upp på A-hindret. Detta ska vi träna mycket på så att jag vet hur jag måste göra för att hon ska välja tunneln. Hon gled av gungan två gånger men verkade inte bry sig särskilt mycket om det utan det är bara att "gör om gör rätt". Himla skönt faktiskt.

Lite stolt blev jag också då Linda frågade om hon kunde få köra en gång med Tiffy eftersom hon tycker hon är så häftig. Självklart fick hon göra det och för Tiffys del verkar det inte spela så stor roll vem som handlar bara hon får köra. Det tråkiga var att det gick så bra för dem men det är klart Linda har ju många mer år på nacken när det gäller agility än vad jag har så hon vet ju exakt var hon ska vara. Den lilla trösten var att även hon hade problem med A-hinder/tunnel.

Efter två timmars agilityträning åkte vi och vallade lite. Det gick ok och jag undrar när Tiffy ska vänja sig vid dessa får och när fåren ska vänja sig vid henne.

På eftermiddagen var det ett snabbt möte på klubben och efter mötet tränade jag lite lydnad med Rudolf. Apportering i delar som gick kalasbra och även inkallningsingångarna gick bra. Det fria följet gick bitvis bra då han gick i perfekt position. I språngmarschen tenderar han fortfarande till att komma lite för långt fram, bara att träna vidare alltså.

/Monica

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att få läsa så mycket nytt här. Ha det nu så bra! / Kram från Camilla R