tisdag 6 december 2011

Julfest med jobbet

Förra veckan bestod mestadels i att julstäda hemma. Vi tog ett rum varje kväll och gjorde det kliniskt rent. Det är så tråkigt när man håller på men skönt när det är gjort. Det trista är ju att med tre hundar är det inte kliniskt rent så många minuter men det får man ta.  :-)

Lite innomhus träning har det blivit i form av pallen och ff för Tiffy och kryp för Rudolf.

I fredags var det dags för julfest med jobbet. I år var det hela Altia-koncernen som hade tillsammans så vi var ca 120 personer som träffades på Junibacken. Alla på det företag jag jobbar på hade på sig pippi-peruker när vi kom dit och det blev väldigt uppskattat. Jag provade min redan på jobbet och självklart med fräknar också.


På Junibacken fick vi börja med att åka sagotåget som var väldigt fint gjort. Här är det Ida som hänger i flaggstången.


Även en JÄTTE råtta fastnade på bild.




Efter tågturen var det dags för välkomstglögg och kan man tänka sig att Pippis häst "Lilla Gubben" stod och väntade på att jag skulle komma och ta en ridtur.



Sen var det äntligen var det dags för oss att äta julmaten och på detta julbord tyckte jag att den varmrökta laxen var absolut godast.
Efter några timmars umgänge kände jag mig nöjd och snäll som Danne är kom han och hundarna och hämtade mig.

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

haha-vad söt du var i flätor!