tisdag 15 november 2011

Lördag - söndag

Lördag

Lördagen började med en träff vid bommen för att lägga spår. Det var jag och Sandra som träffades och medan spåren låg till sig var vi på klubben och hjälpte till på städdagen. Äntligen blev det av...jag slängde två tv-apparater! Dessa har jag försökt slänga i minst 1 år men det har aldrig blivit av tidigare.

När spåren legat ca 1,5-2 timmar var det dags. Rudolf spårade väldigt bra men gick över två av apporterna. som tur var var de utmärkta så jag kunde ta tillbaks honom så att han fick plocka upp dem. I övrigt gick det bra med bra fart och fokus trots att det var massor med vildsvinsbök i spåret. Även för Sandra och Spike hade det gått bra.

Vid 12-tiden hade jag en tid bokad för att valla och där blev vi kvar i 2,5 timme.

När vi var klara fick jag ett väldigt tråkigt SMS om att en kompis förlorat sin kamp mot cancern. Nu behöver hon inte ha ont och kämpa mer. Det känns så overkligt och sorgligt.

Söndagen

På söndagen var jag tävlingssekreterare (tillsammans med Pia) på årets sista tävlingar. Det var både rapport och sök. Det blev en lång dag men en väldigt trevlig sådan.

/Monica

Inga kommentarer: