torsdag 17 november 2011

Onsdag hela dagen

Igår var det årets sista medlemsmöte på klubben och även det med minst antal deltagare. Det känns lite trist att inte fler kommer men de flesta har ju fullt upp nu för tiden (eller kanske inte ork eller lust). Mötet gick allafall bra och vi beslutade att inte skicka ut Björstabladet i pappersform utan att istället ha den på hemsidan i någon form.

Innan träningen passade vi på att träna. Först fick Rudolf träna linförighet som gick väldigt bra och sen greppande och farten in i apporteringen. Även det gick kalas bra! Gjorde också några inkallningar där ingångarna blev väldigt bra då jag säger fot ca 2 meter innan mig.

Med Tiffy började jag med lite agility för att få upp farten innan vi gick över på apporteringen. Medan vi vilade lite på agilityplan fick jag i uppgift att få Gibson att titta bort medan Danne la ut en apportbock. Tiffy tittade däremot och innan jag hann med så stack hon ut och hämtade den och kom glatt in till mig med den. Bra gjort då farten var bra men inte helt rätt...

När Danne och Gibson var klara tränade jag apportering med Tiffy. Det gick förvånansvärt bra eftersom vi inte tränat något sedan kursen förra veckan. Det var jättekul men jag kände i efterhand att det nog inte var så smart av mig att springa och busa då jag fortfarande inte är frisk. Gjorde även någon inkallning och tränade lite fritt följ och vänstersvängar innan det var dags att gå in på möte.

/Monica

Inga kommentarer: