fredag 25 november 2011

Dåligt med träning

Den här veckan har det inte blivit så mycket träning. Jag har inte känt mig helt frisk och inte haft lust att träna hund. Lite inomhusträning har det blivit och då "pallen", "plankan" och kryp.

I torsdags hade vi agilityträning med träningsgruppen och Annica. Som vanligt hade Annica hittat på något roligt. Den här gången var en låååång bana där det för vår del var de två slalomingångarna som var svårast. Tiffy är så signalkänslig så det gäller verkligen att jag är riktad åt rätt håll. Med träning i ridhus i vinter ska jag förhoppningsvis få till en bra känsla inför tävlingarna nästa år. Jag hoppas att jag också lärt mig så mycket så att jag kan hjälpa Tiffy genom banan på bästa sätt.

Idag var det dags för den andra och sista lydnadsdagen för Anne Dahlin. Inte heller dessa saker har jag hunnit tränat så mycket som jag skulle velat och var inte alls tillräckligt förberedd med vad jag ville ha hjälp med idag.

Jag fick allafall tips om vittring, dirigeringsapportering, rutan och vänstersvängar (förutom allt annat som de andra tog upp). Det var en bra dag och nu har vi massor att träna på under vintern.

Imorgon blir det spår och på söndag är det agility och vallning.

Trevlig advent!

/Monica

Inga kommentarer: