söndag 6 november 2011

En aktiv helg är slut

LÖRDAG

Lördagen började med spår och uppletande tillsammans med delar av spårgruppen (jag, Danne, Åsa F och Håkan).

Vi la spår åt varandra och det blev Åsa som la ett ca 350 meter långt spår till Rudolf. Medan spåren låg fikade vi Håkans medhavda bullar och så körde vi uppletande. Rudolf var jätteduktig och fick hämta in tre föremål. Tiffy brukar ju vara duktig på detta men var riktigt dålig idag men efter mycket hjälp kom hon in med ett föremål.  Hon är allafall snabb så det är svårt att få en skarp bild på henne (eller är det fotografen det är fel på?).


Rudolf spårade bra men missade en vinkel. Idag plockade han apporterna och farten var oförändrat hög så det går verkligen åt rätt håll med vårt spår. När spåren var klara packade jag in Tiffy och Rudolf i bilen och åkte till Oxelösund för att valla med Tiffy.

Det gick otroligt bra (svårt att tro att vi vallar så sällan) så jag har en bra känsla nu. Det vore ju kalas om det fanns möjlighet att valla varje vecka. För en gångs skull togs det en massa bilder också.





Jag är lika frågande som Tiffy om det verkligen är "riktiga" får...


Självklart fikade vi också.


Nämen....även Rudolf fick vara inne i fållan lite.


Rudolf pustar ut



När det började skymma packade vi in oss i bilen och åkte hem. Till middag blev det Tacos med J & H, himla trevligt!


SÖNDAG

Idag började jag morgonen med att lägga ett spår till Rudolf och efter det valla en uppletande korridor innan det var dags att börja med agilityn. Tiffy har inte kört någon agility sedan förra helgen och jisses så taggad hon var. Lyssnade lite halvdåligt och var ännu snabbare än vanligt. Vi fick allafall till en del bra saker som jag hoppas att hon kommer ihåg till veckan när vi har träff med Annica igen.

Efter ca 2 timmars agility körde vi lite uppletande som för Tiffy gick bättre än igår men hon kan så mycket bättre. Rudolf skötte sig däremot ganska bra och fick hämta två föremål.

Rudolf spår gick bra. Precis i början av spåret var det VÄLDIGT mycket bökat så där drog han iväg åt fel håll en gång men jag stod bara kvar och efter det var han nästan i kärnan hela tiden. Även vinklarna börjar han få till nu och ringar bara lite. Apporterna stannar han vid och plockar upp och farten var bra.

När vi var klara följde vi med M och A och fikade på Plantshopen. Himla trevligt var det, Tack!

Väl hemma klippte jag gräset för sista gången i år och sen har vi bara myst resten av em och kvällen.

En bra helg har det varit och snart kommer en till!

Kram



Inga kommentarer: