fredag 22 juli 2011

Agility

I onsdags var det agilityträning igen. Jag och Tiffy värmde upp genom att gå till klubben. Väl framme byggde vi en agilitybana efter hur hindren stod och den blev ganska bra men väldigt jobbig = lång väg för föraren att springa. Kvällen till ära var vi hela 6 personer där så det var kul.

Med risk att bli tjatig....det är helt sjukt vad duktig Tiffy är (och snabb), synd att jag inte är lika duktig. Det verkade som att hon kom ihåg de lilla vi tränade på hindernedgångarna tidigare i veckan.

Då vissa tyckte att jag behöver handlingträna så fick jag äran att springa ett par lopp med deras hundar också. Personligen tycker jag det gick rätt bra trots att de inlånade hundarna vid något tillfälle var på väg till matte.

När vi var nöjda och trötta tog vi en nedvarvningspromenad hem igen till husse och killarna.

Tordagen tillbringade vi i trädgården med att ta upp potatis (stora var de), plocka svartvinbär (som det gjordes saft på) och vattna i trädgården.

Jag och Rudolf hann oxå ut på en promenad tillsammans där jag började från början med linförighet och han var så duktig. Ska skynda långsamt nu så att vi får behålla det fina vi haft förut.

Idag fredag jobbar jag sista dagen innan mina fyra veckors semester. Det ska bli så skönt och härligt att bara vara och umgås med nära och kära.

Kram från oss alla

Inga kommentarer: