torsdag 14 juli 2011

Oj oj oj!

Igår var det dags för agilityträning igen. Vi blev endast tre ekipage så vi byggde en kl 1 hoppbana. Allt för att slippa släpa på alla tunga hinder. Banan var lite klurig men flöt ändå på väldigt bra.

Efter banvandringen (som jag uppenbarligen börjar bli rätt bra på eftersom jag kommer ihåg banan) började jag och Tiffy eftersom hindren redan var rätt höjd för oss. Det gick verkligen SUPERBRA!

Nu när jag kommer ihåg banan och inte tvekar någonstans så kan hon springa på och som hon SPRINGER. Hon är helt galet snabb så det är tur att hon kan ta hindren med mig några meter bakom för det finns ingen chans att jag hinner med.

Under semestern (som dröjer ännu en vecka) ska vi träna vidare på hindren, för det har vi gjort alldeles för lite. För att ha bästa förutsättningarna för semesterträningen ska vi träffa Anncia Aller på fredag och få träningstips och sen väntar ytterligare en onsdag med banträning. Det gäller ju att vara förberedd inför tävlingarna som kommer.

Ikväll blir det lydnadsträning med spårgruppen så nu ska jag börja tänka ut vad som ska tränas ikväll.

Ha en härlig dag!

Inga kommentarer: