onsdag 6 juli 2011

Tisdagsträning hemma

Igår blev det först gymträning för mig och sedan hundträning för Tiffy och Rudolf.

Rudolf fick börja med apportering och hade bra fart både ut och in (förutom de sista tre meterna som han travar). Det tror jag att vi löser genom bästa belöningen bakom mig. Ingångarna får vi träna separat då han senaste tiden börjat slarva och sätta sig snett. Kanske kan det bero på att vi inte tränat så mycket det senaste året, hmmm. Därefter nötte vi vidare på krypet där han kryper fint så länge som jag står framför honom men han förstår inte vad han ska göra när jag ställer mig bredvid. Tips? eller är det bara at vänta ut honom? Slutligen blev det lite fritt följ som gick bra.

Tiffy och jag började nöta fritt följ och då bara några få steg så att hon är med mig hela tiden. Det gick väldigt bra men nu ska jag skynda långsamt. Gjorde ett läggande där jag inte vet hur jag ska få upp snabbheten, kanske några tips här? Avslutade med några inkallningar och slalom som gick bra.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallo där,
Tipsen på träningen får vi ta på Torsdag, för då tränar vi tillsammans, va?
JA, det finns MASSOR med blåbär redan! Så nästa gång blir det blåbärspaj. Ha det nu så bra och vi ses på torsdag. / Kram Camilla R