torsdag 7 juli 2011

Agilityonsdag med förberedande lydnad

Igår var det agilityträning igen. För att även Rudolf skulle få lite träning tog vi en promenad upp till klubben. Väl där tränade vi på hopp-sitt-hopp, fritt följ och inkallning. Alla tre gick helt ok men vi måste träna ingångarna separat. Speciellt de med hög fart för då vänder han i luften och hamnar då oftast snett, men fort går det.  :-)

Lagom till agilityträningen startar kl. 19 kom Danne upp med Tiffy och Gibson som även de fått promenera till klubben. Efter hundbyte (Rudolf till husse och Tiffy till matte) gick vi till agilityplanen där kvällens bana nästan var färdigbyggd. Jag börjar bli en fena på banvandringar nu och kommer ofta ihåg banan, vilket jag själv är förvånad över.

Tiffy sköter sig såååååå bra och gör verkligen vad jag ber henne om och igår gick det upp ett litet ljus hos mig så i fortsättningen kommer jag bli en bättre handler (hoppas jag). En stor skillnad som jag märkte (och även de som tittade) var att Tiffy börjar få upp farten nu. Tidigare har det inte gått så fort så jag har inte haft så stora problem att hinna med men nu börjar det bli svårt. Efter träningen tog vi en härlig promenad hem.

Ikväll blir det lydnadsträning med spårgruppen och jag ska ta med mig hembakt kaka.

/Monica

1 kommentar:

Anonym sa...

Tråkigt att jag missade träningen igår...
Orkan hade verkligen gillat att få träna lite, men tiden räckte, som vanligt, inte till för allt man vill göra. Ha det nu så bra. / Kram Camilla R