torsdag 23 juni 2011

Sista onsdagsträningen

Igår var det den sista onsdagsträningen innan sommaren.

Rudolf fick ligga platsliggning med skott som tyvärr bara blev ett skott då pistolen klickade. Han låg jättebra med hakan i backen hela tiden. Jag stod inte så jättelångt ifrån men nu ska jag verkligen skynda långsamt. Efterföljande budföring gick också galant förutom sneda sättanden som vi måste träna på. Han har svårt att sätta sig rakt när han sprungit så långt. Nu ska här tränas jättelåååååånga inkallningar. Körde även lite fritt följ som dagen till ära inte var helt bra. Lite övertaggad troligtvis pga belöningen som var rökt skinka.

Näst ut var Tiffy som även hon fick börja med platsliggning. Då hon tenderat att sätta sig upp när jag varit framme och belönat så gjorde jag flera korta under tiden som de andra hundarna låg. Jag ska testa detta ett tag och hoppas att det är ett vinnande koncept.

Vi blev även genomropade i klass 1 och det stora att träna på här är linförigheten. Idag var hon väldigt fokuserad på allt annat än mig. De övriga momenten var helt ok. Ställandet var visst väldigt bra då hon stannade mitt i steget och sedan stod som fastfrusen.

Det var även träningstävling i agility som vi såklart var med på. Det gick ganska bra och hon följer vad jag säger. Det vi måste träna mycket på är slalom. Hon är väldigt duktig då det är 4 pinnar men vi måste lyckas med alla 12. Det fixar vi genom att köpa hem ett billigt från Rusta så kan vi gå ut och träna när andan faller på.

Vi önskar alla en riktigt trevlig midsommar!

Kram

Inga kommentarer: