tisdag 21 juni 2011

Bröllop i sol,SM i regn och sen finbesök


I lördags var det så dags för min käre kusin Markus att gifta sig med sin Jenny. Dagen bjöd på ett härligt väder och med en del släkt som vi inte träffar så ofta så det var skoj.

Efter kyrkan bar det iväg till Svartsjö slott där Danne agerade bröllopsfotograf och jag assisterade och kom med bildförslag till bröllopsfotot. Då brudparet själva inte sett fotona än kan jag inte visa något men några riktigt bra blev det allfall (tycker vi). Ni får hålla tillgodo med detta.


Efter fotografering följde middag med alla trevliga gäster innan vi begav oss hemmåt.


Söndagen tillbringades till stora delar i ett regnigt Solna tittandes på SM. Nja, det är väl en sanning med modifikation för det blev väldigt mycket fika/äta/prata med alla trevliga vänner vi träffade.  Bland de vi inte träffar så ofta var Rudolfs uppfödare. Det är alltid lika kul att ses Carina! Självklart blev det lite shopping oxå. Hundarna fick såklart vara med ute och skötte sig galant. När det börjadde regna mer satte vi in dem i bilen och jag tror de blev glada över det.

När vi pinat oss tillräckligt i regnet (med regnställ som tillslut inte stod emot vattnet) begav vi oss hemmåt. Väl hemma städade vi lite snabbt för vi fick finbesök bl a av min 91-åriga mormor som åkt ner från Jämtland för att vara med på bröllopet. Första gången hon var i Stockholm var nån gång på 30-talet och nu åkte hon runt och hälsade på hos alla barnbarn för att se hur de bor. Vi fick godkänt och fick veta att vi kommer kunna äta hemodlad färskpotatis på midsommar.

Om ni tycker jag är liten så ser ni varför...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, nu förstår jag vem du brås på! Hi, Hi,Hi Ha nu en GALD MIDSOMMAR! / Kram från Camilla R