torsdag 9 juni 2011

Onsdagsträning på klubben

Igår var det dags för onsdagsträning igen. Mitt mål för kvällen var att köra en platsliggning med Tiffy och sen tematräning slalomingångar.

Platsliggningen gick ok men precis innan tiden var ute (3 minuter) var jag fram och belönade henne och när jag gick därifrån igen satte hon sig upp. Jag måste bestämma mig förl vad jag ska säga så att hon förknippar det med att hon ska ligga kvar. Jag tror inte det kommer bli något stort problem då hon inte är orolig eller så utan hon vet bara inte vad som väntas av henne än.

Agilityns tematräning var jättesvår. Vi har ju inte en 100% slalom men det kan ju aldrig skada att träna ingångar ändå. Jag måste få till regelbundna ordentliga agilityträningar med Tiffy om vi ska komma någon vart. Jag är ju så dålig på att hitta på vad vi ska träna på för kombinationer så jag kanske ska flirta lite med M och få hjälp vid tillfälle.

Tiffy skötte sig allafall ganska bra så när vi får in rutin på det kommer det gå finfint. Kanske ännu bättre än vad det gjorde på vår första tävling.



















Kram

Inga kommentarer: