onsdag 15 juni 2011

Ny uppdatering

Tänk att det ska vara så svårt för mig att uppdatera bloggen i realtid (nästan). Hmmm, måste kanske börja planera in det så att det blir gjort.

I lördags hade vi allafall spårträff och dagen till ära kom även familjen Greberg med sitt senaste tillskott lilla Maja. (bild kommer) Efter lite grattis och allmänt snack la vi ut spåren i värmen och den torra marken.

Medan spåren låg till sig bjöd jag på uppflyttningsfika (cheescake) ute i skogen.

När stunden var inne gick jag först Tiffys spår och det gick väl ok. Hon har spårat bättre men en rolig sak var att hon verkligen stannade till vid apporterna och plockade upp dem. Att hon sen släpper dem på en gång får vi jobba vidare på.

För Rudolf gick det inte alls bra. Jag vet inte om han inte fick fäste på spåret eller om han var osäker på vad han skulle göra för han "frågade" mig hela tiden. Efter förra spåret som gick så bra var detta en liten besvikelse men förhoppningsvis går det bättre nästa gång.

Gibsons spår gick visst väldigt bra och han plockade även pinnarna denna gång.

Efter en förmiddag i det varma vädret var hundarna helt slut resten av dagen så jag fixade hemma i trädgården.

På söndagen var det jaktträning för Danne och Gibson så jag följde med som fotograf. Det blev en massa bilder som vi inte hunnit gå igenom än men snart så kommer bildbevis.

Kram

Inga kommentarer: