fredag 17 juni 2011

Upp som en sol...

...och ner som en pannkaka...

Det är ungefär så det känns med Tiffys platsliggning. Från att ha legat såååå bra i onsdags så satte hon sig upp igår när vi hade träningsgrupp. Jag trodde att hon hade fattat vad som gällde men det kanske är för mycket begärt då vi kan räkna de gånger vi gjort "riktig platsliggning" på en hand. Vi fick allafall chansen att göra två korta och bra platsliggningar innan vi åkte från klubben igår.

I övrigt gick träningen sådär med Tiffy då hon var väldigt nyfiken på allt annat som hände runt omkring. Jag var inte heller så strukturerad så jag kan inte skylla allt på henne. Hoppet går allafall väldigt bra och läggandet under gång har blivit något snabbare. Vi körde en budföring som också gick bra. Här måste vi träna ingångar och då framför allt hos mottagaren (måste tränas även med Rudolf). En sak som hon verkar ha greppat är att när man varit duktig får man springa till ryggsäcken. Detta började jag med hemma tidigare i veckan då jag tror att det kan vara en bra grej att ha.

Med Rudolf gick det bättre. Han körde ett par bra apporteringar och sedan blev vi kommenderade i fritt följ där han vid ett par tillfällen gick lite långt fram men annars var det kanon. Blev även kommenderade i läggande under gång (ok men han kan bättre), inkallning (bra) och ställande under gång (ok men kan bättre) innan han fick springa till belöningen i ryggsäcken.

Hade tänkt att blogga hemma igår kväll men då fungerade inte vår internetuppkoppling så jag hoppas att den har kommit igång tills idag.

Imorgon är det dags för bröllop (inte vårt) och på söndag är planen att vi ska åka in och kolla på SM.

Lycka till alla som ska tävla!

Inga kommentarer: