torsdag 7 april 2011

Snart borta

Nu är det verkligen inte mycket snö kvar hemma i trädgården. På framsidan av huset är det helt snöfritt och även lerfritt. Där tränade vi lite ikväll.

Rudolf fick träna lite apportering. Nu kommer jag inte ge mig utan ska nöta in det så att han även galopperar in med apporten. Belöningen kommer fortsättningsvis blir klicker och boll.

Även Tiffy fick träna lite apportering men den för klass 1. Körde även några steg fritt följ som gick helt ok. Tiffy kommer i fortsättningen också bli belönad med klicker och boll. När det gäller Tiffy har jag många gånger tänkt att använda klicker. Detta beroende på att hon är så snabb i sina reaktioner så jag hinner kanske inte belöna riktigt på rätt ställe annars. Framtiden får utvisa hur det går.

Ikväll har vi även påbörjat projekt rensning. Jag rensar i garderoben och Danne rensar bland våra 19000 foton. Bra fördelning tycker jag.

Kram

Inga kommentarer: