lördag 9 april 2011

Lyxmiddag och spännande lördag

Igår tog det extra lång väg hem från jobbet. Jag gick kl. 16.15 och var i Nynäs vid 18.30 och trött var jag så det var tur att Danne hade bestämt sig för att laga maten. Det blev hemgjorda hamburgare, hemgjord dressing, hemgjord coleslow och även "pommes" gjorde han själv.Vet inte var han fick orken ifrån men gott blev det.  



Idag skulle klockan ringa 06.45 men precis som vanligt var jag vaken långt tidigare. Väldigt förväntansfull och lite pirrig i magen åkte jag och Rudolf till Södertälje BK eftersom det var dags att köra Korning med honom. Vi stannade till i Sorunda och mötte upp Åsa som skulle följa med som sällskap.

Vi hade samling 09.30 men när vi kom dit fick vi veta att de var väldigt sena, dock inte hur länge. Rudolfs syster Akela var också anmäld. Det är länge sedan vi träffade henne med tillhörande ägare, även "kennelmamman" var där. Jättekul!

Rudolf skulle gå som fjärde hund så det blev lite väntan då de var ca 1 timme sena. Med trevligt sällskap går ju tiden så fort så det gjorde inte så mycket.

Rudolf skötte sig väldigt bra och fick ihop hela 416 poäng! (om några dagar kommer filmen).

För Rudolfs syster gick det inte riktigt lika bra utan hon hamnade just under den godkända poängen.


När vi kom hem passade jag på att rensa lite i trädgården och under tiden fick hundarna träna platsliggning.







Imorgon är det dags för Rallylydnad med Rudolf och innan det tänkte jag köra lite agility med Tiffy så det blir snart sängen.

Kram

2 kommentarer:

KM sa...

Det var jättetrevligt att ses igen! Och fantastiskt roligt att få vara med och se er. Rudolf gjorde en strålande korning och att se en förare som så proffsigt läser av och stöder sin hund i alla situationer är rörande (ja Monika jag grät en skvätt..) ekipaget blir som fulländat!
/Kramar från en mycket stolt kennelmor

Anonym sa...

Men så roligt att det gick så bra! Ser fram emot att få se filmen. Ha det nu så bra. Men vi MÅSTE börja planera hur vi ska ha det med våra Träningsgruppträffar nu då våren ÄNTLIGEN är här. / Kram från Camilla R med flock