måndag 4 april 2011

Örebro helg

Som rubriken skvallrar om så har vi tillbringat helgen i Örebro. Vi har agerat figuranter på prov för blivande räddningshundsekipage. Klockan ringde redan 05.00 i lördags morse så att vi skulle hinna med det som behövdes innan avfärd mot Örebro där vi skulle samlas 08.30.

Danne har agerat skytt hela helgen så han var nöjd. Själv har jag legat på de mest konstiga ställen och så klart fotade jag utsikten inifrån mitt "gömställe".

Någonstans i detta stenbrott låg jag under lördagen.













Med den här utsikten...



















Söndagen spenderade jag först i en låda...
















...och sen under någon sorts byggnation...












Det har varit en väldigt intressant och givande helg med mycket hundprat såklart. Väldigt många trevliga människor och hundar har vi också träffat under helgen och både jag och Danne kände igen och kändes igen av vissa (vet inte om det är bra eller dåligt). Ett par kommentarer som jag fick var: "Ja, det är du som är på den där filmen med en  Golden på Youtube" och "Det är du som gråter jämt". Om du inte sett filmen från KM så finns den här: http://www.youtube.com/watch?v=AV70DNuYA0g Håll till godo! :-)

En "årets första" har det också blivit tyvärr. En FÄSTING!!! Nu är det bara att se till att bada hundarna innan fästinghalsbandet åker på.

Veckan som kommer är nästan fullbokad; Måndag Styrelsemöte, Tisdag bad av hundar och städa, Onsdag Medlemsmöte, Lördag Korning, Söndag Rallylydnad.

Avslutar med en bild på våra sötnosar.



















Ha en bra vecka!

Kram

1 kommentar:

Camilla R sa...

Just det - glömde ju fråga hur ni haft det i helgen - men nu vet jag ju. KUL! Oj, oj, oj fästingar REDAN!!! Förbaskade kryp! Fin bild med alla tre i tripp-trapp-trull. Ser verkligen fram emot tisdagens gym. / Kram från Camilla R