torsdag 14 april 2011

Årets första...

Nu kan vi lägga en till "årets första" till listan, nämligen onsdagsträning.

Jag, Tiffy och Rudolf tog en prommenad upp till klubben där jag hoppades på att få träna platsliggning med Rudolf. Danne och Gibson åkte tidigare eftersom Danne skulle vara onsdagsvärd.

Det var ganska mycket folk på klubben och som tur var var det fler som ville träna platsliggning utan skott. Rudolf fick ligga längst ut och det gick väldigt bra, trots att det var hundar som passerade på ena sidan låg han lungt kvar med hakan i marken. Nu gäller det att öka avståndet succesivt så att han känner sig trygg hela tiden.

Efter platsliggningen körde vi en budföring där han inte har några som helst problem att springa till mottagaren men han sätter sig snett. Det måste vi jobba på så att vi kan få en 10:a på budföringen. Avslutade med lite agility.

För Tiffys del blev det bara lite agilityhinder. Slalomen börjar hon bli riktigt duktig på när jag är på hennes högra sida men om jag är på vänster sida blir hon helt förvirrad. Bara att börja träna. Gungan gick helt ok också. Det märktes att det var ett tag sedan vi tränade på den men hon har inga problem att gå upp på den men tycker att själva vippen över är lite läskig. När det gäller kontakt fältet är hon däremot väldigt duktig och stannar. Igår klev hon tom upp och satte sig för att få belöning. :-)

Ikväll väntar tävlingslydnad för Tiffys och min del. Ska bli kul att komma igång lite. För en gångs skull tror jag att platsliggningen kommer bli det lätta momentet.

Kram

Inga kommentarer: