tisdag 12 april 2011

Hemmaträning

Medan Danne och Gibson var borta på jaktträning passade jag på att träna hemma i trädgården med Tiffy och Rudolf. Vi började med platsliggning som gick väldigt bra.

Efter det fick Rudolf börja med apportering medan Tiffy fick ligga kvar. Apporteringen gick väl sådär. Ingen vidare fart varken ut eller in men han tjuvar allfall inte längre. Efter några gånger var det Rudolfs tur att ligga och Tiffy fick träna apportering. Det gick mycket bättre.

Fortsatte med inkallning som vi inte tränat på evigheter, vilket märktes på Rudolf för han småtravade bara första gångerna. Den tredje gången verkade det som att han kom ihåg vad det var han skulle göra så då kom han med en väldans fart och döm om min förvåning....jag slapp vara bromskloss. Det verkar som att något blivit bättre under vinterdvalan.

Tiffy fick också köra några inkallningar och sedan även snabba ligg från sitt. Om jag hjälper till med hela mig lägger hon sig så fort som jag vill. I ärlighetens namn har vi ju inte tränat särskilt mycket och inte heller regelbundet. Jag hoppas att det ger sig när vi börjar träna regelbundet, vilket blir på torsdag när vi börjar en tävlingslydnadskurs.

Kram

Inga kommentarer: