fredag 3 september 2010

Träningskväll

Igår kväll var vi upp till klubben en kort sväng och tränade. Tiffy var först ut och jag lekte lite agility med henne. Det är länge sedan vi gjorde det men det gick bra. I slalomen kom hon ihåg hur hon ska göra (2 pinnar) så där ska jag nog lägga till ett par men det gäller ju att skynda långsamt. Tunnlar är inget problem, hon gillar att hoppa så det kommer inte bli några problem och balansen är inte heller något problem förutom att jag måste få henne att stanna på kontaktfältet. Efter detta gjorde vi budföring med Danne som mottagare. Precis när jag skickade henne kom ett skott från skjutbanan och jag såg hur saktade in, tittade bort mot mig men bestämde sig sen för att springa vidare till husse. Även när husse skickade sköt de men det struntade hon fullständigt i. Efter några vändor var hon lite trött och fick vila i bilen medan jag tränade med Rudolf och Danne med Gibson. Gibson var riktigt med idag såg det ut som men jag vet inte vad de tränade. Rudolf och jag började med apportering. Första gången tjuvade han men galopperade både in och ut. Andra gången väntade han på mitt kommando, galloperade ut, greppade bra och galopperade in. Man ska ju sluta när det går som bäst så vi tränade lite fritt följ istället. Han har en tendens att gå något för långt fram (för min smak) när han är taggad så jag måste försöka att få honom lite längre bak. Jag köpte ett kortkoppel på SM men såklart hade jag inte det med mig... Körde även inkallning, både rak och med ställande. Ingångarna är inte helt ok då han ofta använder mig som bromskloss i vändningen så där har vi något att jobba på. Bifogar en länk som jag rekomenderar er att titta på. Golden kan! http://video.se.msn.com/watch/video/dog-owns-the-dance-floor/1jjyxopkb Kram

Inga kommentarer: