onsdag 8 september 2010

Söndag - tisdag

I söndags befann vi oss på klubben hela dagen då det var agilitytävlingar som vi hjälpte till på. Rudolf blev riktigt avundsjuk och skällde massor när han såg att andra hundar fick springa runt och "leka" på hindren. Synd att vi inte kan köra agility med honom. Jag tror att an skulle kunna blivit bra. I måndags la jag ett spår till Rudolf ute på ängen igen. Den här gången utan apporter och ett kurvit spår mellan höbalar. Det gick ok men han var såklart inte helt focuserad på bara det spåret som jag gått. Jag funderar på att lägga ett "falukorvs-spår" bara för att se hur han gör då. Han kan ju som sagt spåra så att det är ju intresset som saknas. Igår fick jag äran att följa med Tiffy på fortsättningskursen eftersom Danne var ute i skogen och rekade spår inför helgens tävlingar. Vi fick träna på vändningar på stället, plockaövningar, hälsa när hunden sitter kvar och kontakt när man går slalom mellan de andra hundarna. Det mesta gick bra men det är väldigt tydligt att vi måste lära Tiffy att inte hälsa på allt och alla, åtminstone inte förrän vi sagt ok. Rudolf fick en tråkig kväll i bilen men vi tränade lite fot på kvällsprommenaden sen. Gibson levde nog livet i skogen med Danne tror jag. Ha en bra dag! /Monica och resten

Inga kommentarer: