torsdag 16 september 2010

Träning för både hund och människa

Ikväll har både hundarna och jag tränat. Vi började på klubben med träningsgruppen, som idag blev jag, Camilla och Nonne. Idag tränade vi alla för oss själva mestadels. Gibson var först ut och fick träna lite kryp. Det går sådär. Han vet vad kryp är men kryper alldeles för högt med rumpan. Tog sen ut Rudolf som fick träna lite frittfölj, framförgående (som vi måste träna mer) och budföring med Camilla som mottagare. Det gick bra men han kommer in och sätter sig snett. Det måste vi träna vidare på till tävlingen. Även Orkan fick träna budföring med mig som mottagare och det gick bra förutom att jag måste upprepa marsch flera gånger. Efter detta la vi en platsliggning tillsammans med Mini. Jag la en köttbulle bakom Rudolf så att han skulle ha lite dragning bakåt. Efter ca 2 minuter började han nosa runt och reste på sig och jag förstod inte varför. Gick då och "sa till honom att man ligger kvar" lade honom igen och när jag går därifrån kommer jag på köttbullen. Det var såklart därför han började nosa. Han fick ligga 3 minuter till med störning av bl a springande och kampande malle. Han låg såååååå bra med huvudet i backen mest hela tiden. Avslutade med hopp sitt hopp som går rätt bra. Sist ut var Tiffy som jag tränade inkallning, hopp och platsliggning med. Gjorde även början till ställande under gång. Nu började klockan närma sig 20 så jag och Camilla åkte till Via-skolan för lite dans genom Friskis & Svettis. Det var sjukt mycket folk så man såg inte "fröken" vidare bra men jag blev allafall lite varm. Även i måndags var vi på Friskis så nu har jag tränat två gånger den här veckan. Nu hägrar sängen Kram

1 kommentar:

carina sa...

Du är så duktig! inte hinner jag med så mycket...berätta hemligheten